keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Hamahelmistä koristeiksi

Juu se näytti niin helpolta kun kattelin videoita. Sen ku työnnät uuniin ja otat hetken päästä pois. No ei se sit menny ihan niin ku Strömssössä. Pari päivää mä niiten kanssa pelailin ja nyt on hirmu kasa donitseja ja muutama onnistunutkin.

Hakusanoina käytin youtubessa pearler beads enamel. Mun uunilla 125 astetta oli ehdottomasti liian vähän. En mä nyt niitä ala tunti tolkulla uunittamaan, koko säästö vesittyy viimestään sähkölaskun saapuessa. Tuskastuttuani hitauteen väänsin asteita 200. No sit ne tietty alko kärventyy. Argh. Ideaaliksi mun uunilla totesin ALALÄMPÖ. uunin kuumennus 200 asteeseen. Sen aikaa et ne hitusen lässähtää ja sit asteet 150. Ja käytin kestoleivinpaperia ja askartelualustaani. Testasin myös lasista vuokaa. Mut reunat hidasti helmien levittelyä. Ja ehdottomasti parhaan tuloksen sain niin, että laitoin kaksi helmeä päällekkäin.


Jee tää taitaa sittenkin onnistua.


 Jostain syystä ikean hamahelmien musta, vaaleanpunainen ja liila sulivat ensimmäisissä kokeiluissa nopeiten.
 Kun uunissa näyttää suurinpiirtein tältä, on syytä pienentää asteita.

Jee donitseja.

Niitä riittää.

Jee, onnistuin.
 Välillä meni värit ihan tasasesti, ja sit toisinaan taas ei. Oli kyllä melkonen kärsivällisyysharjoitus. Aina muotokaan ei ollut niin pyöreä. En vaan tajuu.


Muovin käry oli melkonen. Parasta jälkeä sain ikean hamahelmillä. Ilmeisesti tavan hamahelmet tarvis jonkun toisen asteen, mutta mä luovutin nyt hetkeks aika :D Lapsi oli suhteellisen innoissaan mukana tässä projektissa. Se sitten tuumas että käytät ne donitsitkin. Mietin ensin että heitän roskiin.

Ei ollenkaan niin pahan näkönen.





Viime aikoina oon keskittyny värittämiseen, distress inkeilyyn ja gesson kanssa leikkimiseen. Valmista korttia ei oo aikoihin tullu tehtyä. Mutta viime yönä tuli, oikee donitsien kera.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)